Soutěž Zlatá koruna vstoupila do finále, v němž se rozhodne o vítězích

Praha, 7. dubna 2010 – Dnes bylo zahájeno finálové hlasování v Ceně veřejnosti Zlatá koruna, která se každoročně udílí nejoblíbenějším finančním produktům. Současně začíná hodnocení finančních produktů v odborné části soutěže, na kterém se podílí více než 300 odborníků sdružených ve Finanční akademii. Konečné výsledky letošního 8. ročníku Zlaté koruny budou slavnostně vyhlášeny 3. června v TOP HOTELu Praha.

V základní části soutěže bude o Zlatou, Stříbrnou a Bronzovou korunu letos bojovat v 15 kategoriích celkem 204 finančních produktů 75 finančních společností. Účast je tak podobně vysoká jako loni, kdy soutěžilo 213 produktů od 67 společností. Finanční společnosti využily možnost přihlásit své produkty do konce března. K tomuto termínu 65 společností přihlásilo do soutěže 158 produktů. Dalších 46 produktů podle nových pravidel do soutěže nominovala Finanční akademie a schválila Rada Finanční akademie.

„Na základě nominací se do soutěže dostanou produkty, které by podle odborníků neměly pro své kvality a zajímavé vlastnosti uniknout pozornosti. Jejich zařazením se zvyšuje celková úroveň soutěže, její objektivita a prestiž,“ říká František Klufa, předseda Finanční akademie a Finanční arbitr ČR.

V neděli 4. dubna skončilo také nominační kolo hlasování v Ceně veřejnosti. V tomto kole bylo odevzdáno 58 105 hlasů. Účast veřejnosti byla opět vysoká podobně jako loni, kdy bylo zasláno 59 405 nominačních hlasů. Z 695 letos nominovaných produktů postoupilo do finálového hlasování dvacet jedna produktů s největším počtem nominací.

„Těší nás velký zájem veřejnosti o toto hlasování. Tento zájem ukazuje, že lidé přestávají být pouhými pasivními klienty finančních společností a ve větší míře projevují své názory a dávají najevo, co se jim v nabídce společností líbí, nebo nelíbí,“ říká Pavel Doležal, ředitel soutěže Zlatá koruna.

„Naše dlouhodobá podpora Zlaté koruny se ukázala jako oboustranně hodnotná a prospěšná – pro finanční poradce OVB slouží ocenění jako jeden z dalších důležitých parametrů při výběru finančních produktů. Pro Zlatou korunu je naopak společnost OVB důležitým odborným partnerem. Společně vytváříme tým, který je tady proto, aby spotřebitelům usnadnil pohyb na poli finančních produktů a služeb,“ říká Michal Knapp, člen představenstva OVB Allfinanz, a.s., která je generálním partnerem soutěže Zlatá koruna.

Ve finálovém kole, které začíná dnes, je možné kromě internetu hlasovat i prostřednictvím SMS zpráv. Hlasování bude ukončeno 19. května.

21 finančních produktů nominovaných do finálového kola hlasování o Cenu veřejnosti

Produkty jsou seřazeny abecedně.

Produkt Společnost Tvar SMS zprávy
ATRAKTIV úvěr 3,7 % p.a. Českomoravská stavební spořitelna, a.s. ZK 1 tip
Bydlení s asistencí Generali Pojišťovna, a.s. ZK 2 tip
eKonto Raiffeisenbank, a.s. ZK 3 tip
eMAX mBank – BRE Bank SA, organizační složka podniku ZK 4 tip
eMAX Plus mBank – BRE Bank SA, organizační složka podniku ZK 5 tip
Expres půjčka GE Money Bank, a.s. ZK 6 tip
Helios Raiffeisen stavební spořitelna, a.s. ZK 7 tip
Chytrá karta Česká spořitelna, a.s. ZK 8 tip
Internet Banka GE Money Bank, a.s. ZK 9 tip
Internetové bankovnictví mBank mBank – BRE Bank SA, organizační složka podniku ZK 10 tip
Konto Genius Active GE Money Bank, a.s. ZK 11 tip
mKONTO mBank – BRE Bank SA, organizační složka podniku ZK 12 tip
Nízká hyposplátka Raiffeisen stavební spořitelna, a.s. ZK 13 tip
Osobní účet Česká spořitelna, a.s. ZK 14 tip
Penzijní připojištění AXA AXA penzijní fond, a.s. ZK 15 tip
PERSPEKTIVA 7 BN Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group ZK 16 tip
SERVIS 24 Česká spořitelna, a.s. ZK 17 tip
SLUNÍČKO Plus Česká pojišťovna, a.s. ZK 18 tip
Spořicí účet ING Konto ING Bank N.V., organizační složka ZK 19 tip
Spořicí účet od AXA Bank AXA Bank Europe, organizační složka ZK 20 tip
WÜSTENROT EveryBody Wüstenrot pojišťovna, a.s. ZK 21 tip

SMS zprávy z mobilního telefonu je možné zasílat ve tvaru ZK(mezera)číslo(mezera)tip (např. ZK 9 123456) na telefonní číslo 9001 106, kde tip je odpověď na tipovací otázku: „Kolik hlasů celkem bude odevzdáno v nominačním a finálovém kole soutěže Zlatá koruna?“.

Zároveň s hlasováním o Cenu veřejnosti probíhá na internetových stránkách www.zlatakoruna.info až do 19. května také hlasování o Cenu podnikatelů pro nejlepší finanční produkty pro malé a střední podnikatele.

Výsledky výzkumu Ipsos Tambor pro Zlatou korunu

V rámci letošního ročníku Zlaté koruny provedla společnost Ipsos Tambor výzkum zaměřený na finanční chování populace. Výzkum, kterého se v březnu zúčastnil reprezentativní vzorek 1011 respondentů ve věku od 18 let, přinesl řadu zajímavých údajů.

Z výzkumu vyplynulo, že při nakládání s osobními financemi nejvíce lidí (41 %) důvěřuje samo sobě a svým schopnostem a vlastnímu úsilí se finančně vzdělávat. Srovnatelná je důvěra ve finanční poradce a zaměstnance bank a pojišťoven, kterým by péči o své finance svěřilo v obou případech 23 % dotázaných. Pouze 14 % lidí by se při řešení svých finančních záležitostí obrátilo o pomoc a radu na své známé a přátele.

Výzkum také potvrdil, že česká populace je po stránce finančního chování výrazně konzervativní, až opatrná. Téměř 80 % lidí přiznalo, že upřednostňuje šetrnost a spoření před investicemi a půjčkami. Spořivost více preferují ženy (84 %) než muži (74 %). Finančně nejodvážnější jsou středoškoláci (23 %), nejméně odvážní vysokoškoláci (17 %).

Při pořizování finančních produktů respondenti mírně preferují zprostředkování finančními poradci (28 %) před přímým nákupem na internetu (25 %). Obě tyto varianty by kombinovalo 47 % dotázaných, mezi nimiž jsou skryti i ti, kteří by si dali poradit, takže služby finančních poradců z tohoto výzkumu nevycházejí špatně. U poradenství lidé nejvíce preferují možnost porovnání a výběr z více produktů (59 %). U internetu je to především snadná dostupnost a pohodlí (85 %) a až na třetím místě úspora finančních prostředků.

Výzkum také zkoumal, jak jsou finanční produkty srozumitelné pro běžné klienty. Nejméně si vědí rady lidé s podílovými fondy, kterým nerozumí více než polovina dotázaných (58 %). Přibližně kolem 30 % lidí uvedlo jako méně srozumitelné leasingové, pojišťovací a úvěrové produkty. Hned za nimi se umístily hypotéky, které jsou obtížně srozumitelné pro 22 % lidí. Nejlépe je na tom naopak stavební spoření, kterému nerozumí jen 8 % dotázaných.

Jaký vztah mají lidé k soutěži Zlatá koruna

Soutěž Zlatá koruna zná podle výzkumu téměř třetina populace, přičemž nejvíce ji znají lidé se středním (35 %) a vysokoškolským vzděláním (36 %). Produkty oceněné Zlatou korunou považuje za záruku kvality celkově pětina populace. Z těch lidí, kteří znají soutěž Zlatá koruna, považuje až 70 % lidí oceněné produkty za kvalitní. Jako inspiraci při hledání vhodného produktu a jako důvod více se o nabídku finančních produktů zajímat chápe ocenění Zlatá koruna 39 % dotazovaných.

Kontakt pro novináře:

Jaroslav Brož

e-mail: broz@zlatakoruna.info

mobil: 602 213 425

O soutěži Zlatá koruna

Soutěž Zlatá koruna oceňuje nejlepší finanční produkty na českém trhu. V roce 2010 se koná již její 8. ročník. Od začátku soutěže v roce 2003 se jí zúčastňují všechny významné banky, pojišťovny, leasingové, investiční a další finanční společnosti. V 8. ročníku soutěží 75 finančních společností s 204 produkty.

Nejlepší produkty v 15 kategoriích vybírá Finanční akademie složená z 314 finančních odborníků. Kromě toho uděluje také cenu Novinka roku. Výsledky hodnocení ve Zlaté koruně pomáhají veřejnosti snáze se orientovat v nabídce finančních produktů, motivují občany k tomu, aby se více zajímali o vlastnosti jednotlivých produktů a lépe porozuměli nabídkám finančních společností.

Významnou součástí Zlaté koruny je hlasování o Cenu veřejnosti, kdy nejoblíbenější finanční produkty volí veřejnost prostřednictvím internetu a SMS zpráv. Od roku 2008 je hlasování rozšířeno o Cenu podnikatelů, kterou se oceňují nejlepší finanční produkty pro malé a střední podnikatele. Do veřejného hlasování se v loňském roce zapojil rekordní počet více než 126 tisíc účastníků.

Zlatá koruna svým zaměřením přispívá ke zdravé konkurenci, podporuje vznik nových produktů a veřejnosti napomáhá k lepší orientovanosti a vyšší finanční gramotnosti.

Další informace o soutěži Zlatá koruna najdete na http://www.zlatakoruna.info.
Partneři soutěže Zlatá koruna

Generální partner: OVB Allfinanz, a.s.

Partneři: ANECT, Accenture, Czech Credit Bureau, CK Fischer, Worldclass, Actum, Vysoká škola finanční a správní, Ipsos Tambor, TOP HOTELS GROUP, Česká televize, ČT24

Hlavní mediální partneři: MF DNES, iDNES, Český Rozhlas 1 – Radiožurnál, Český Rozhlas – Rádio Česko

Mediální partneři: Kurzy.cz, Akcie.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, Peníze.cz, FinExpert.cz, Osobní finance, NEWTON Media

Odborní partneři: Finanční arbitr ČR, Česká asociace pojišťoven, Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců ČR, Unie společností finančního zprostředkování a poradenství, Asociace penzijních fondů ČR, Asociace hypotečních makléřů ČR, Bankovní registr klientských informací, Nebankovní registr klientských informací, SOLUS, Asociace pro kapitálový trh ČR, Asociace českých pojišťovacích makléřů, Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, Hospodářská komora České republiky, CFO Club, Prague Business Club

Pořadatel soutěže: pdMEDIA s.r.o.

Generální partner soutěže, společnost OVB Allfinanz, a.s., je přední finančně poradenská společnost, působí na českém trhu od roku 1993 a je dceřinou společností německé OVB Holding AG. V současné době má v ČR více než 1 milion klientů a spravuje více než 2 miliony smluv. Klientům je k dispozici celorepubliková síť kvalifikovaných poradců – pojišťovacích a investičních zprostředkovatelů. Mateřská společnost OVB Holding z německého Kolína nad Rýnem vznikla v roce 1970 na základě myšlenky poskytovat soukromým klientům obsažné, individuální a komplexní majetkové a finanční poradenství. V současné době působí prostřednictvím dceřiných firem v dalších 13 zemích Evropy.

Koncern OVB se sídlem holdingu v Kolíně nad Rýnem je jedním z předních evropských poskytovatelů finančních služeb. Od založení OVB Vermögensberatung AG v roce 1970 v Německu zaměřuje OVB svou obchodní činnost na zákaznicky orientované poradenství pro soukromé domácnosti v oblasti ochrany majetku, vybudování a rozvoje majetku, starobního zaopatření a získávání nemovitostí. OVB v současnosti poskytuje poradenství v Evropě zhruba 3 mil. zákazníků a spolupracuje s více než 100 renomovanými produktovými partnery. OVB je v současné době aktivní celkem ve 14 zemích, přičemž pro koncern pracuje kolem 5 000 finančních poradců na plný úvazek. V roce 2009 dosáhla OVB Holding AG, která je od července 2006 kótována na Frankfurtské burze cenných papírů (Prime Standard, ISIN DE0006286560) se svými dceřinými společnostmi celkových provizních příjmů ve výši 201,6 mil. Euro a rovněž EBIT ve výši 9,6 mil. Euro.

Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice OVB Allfinanz, Zlatá koruna se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s